ZDROWIE

W jaki sposób działa na nas ruch i aktywność fizyczna.

Bardzo często w naszym społeczeństwie poruszany jest temat aktywności fizycznej. Nie ma się co dziwić, ponieważ od dłuższego już czasu znajduję się ona na samym dole piramidy żywieniowej. My ludzie często zapominamy, że takowa istnieje i zazwyczaj myślimy, że dotyczy ona tylko i wyłącznie naszego żywienia. Jednak są też i tacy, którzy o tym wiedzą jednak jakoś tak nie chcący nie korzystają z niej. Nie ważne jest więc teraz czy wiesz o tym czy nie, pragnę przybliżyć ci temat w jaki sposób aktywność fizyczna wpływa na nas. Nie będę dziś poruszać tematu naszej fizyczności, a skupię się na kwestiach naszej psychiki.

Zanim przjdę do tematu, pragnę powiedzieć, że aktywność fizyczna to nie tylko bieg, jazda na rowerze czy też pływanie. To także spacer. Pod tą kategorię można naprawdę wiele rzeczy wpisać. Jednak nie zapominaj, że nie musisz być wcale bardzo wysportowanym człowiekiem by uprawiać aktywność fizyczną. Spacerować może każdy z nas, zarówno roczne dziecko jak i starzec. Może to robić dziecko i nastolatek. Może to robić lekarz, ale także ksiądz i prawnik. Dosłownie każdy może to robić, kto tylko zechce ruszyć pupę z kanapy.


Korzyści jakie płyną dla naszej psychiki dzięki aktywności fizycznej:

  1. Odprężasz się – nie ma nic lepszego dla zresetowania naszej głowy po ciężkiej pracy którą na codzień wykonujemy. Mam tutaj znów na myśli każdą osobę, czyli kogoś kto pracuje zawodowo, ale także mamę która spędza czas w domu z dziećmi. Głowę trzeba przewietrzyć i niech cię to znów nie zmyli, ale głowa zresetuje się podczas pływania, podczas biegania, jazdy na rowerze czy wędrowaniu. Chodzi o to, że kiedy koncentrujesz się na czymś to twoja głowa nagle pozbywa się nadmiaru wrażeń. Nie jesteś w stanie myśleć o niczym innym kiedy uprawiasz aktywność fizyczną. Ok, jest tutaj mały wyjątek bo jeśli spacerujesz to możesz spokojnie słuchać podcastów czy audiobooków ale to też podlega pod resetowanie głowy i relaks.
  2. Uczysz się samodyscypliny – nie od dziś wiadomo, że sportowcy zawodowi mają bardzo wypracowaną samodyscyplinę i wiem, że ma na to wpływ także praca coachów, jednak wiem sama po sobie, że uprawianie aktywności sportowej wytrwale, codziennie po minimum 30 minut wpływa na nas znakomicie. Gdybym sama się o tym, nie przekonała na swojej skórze, nie mówiłabym o tym. Jednak wystarczyło, że przez dwa miesiące, każdego dnia spacerowałam lub biegałam i moja samodyscyplina w innych dziedzinach życia była naprawdę na wysokim poziomie. Każdy dzień buduje nas wewnętrznie, jesteśmy zmobilizowani i dumni z siebie, a to przekałada się na nasz życie.
  3. Jesteś mniej zestresowany – tak, to tak działa. Mówi się, że osoby które skupiają swoje myśli na aktywności fizycznej mniej cierpią na depresję i inne zaburzenia psychiczne. Więc jeśli miewasz obniżone nastroje, czujesz się wciąż przygnębiona, ale masz siłe wstać z łóżka, czyli nie masz jeszcze bardzo silnej depresji to po prostu wstań i wyjdź z domu, lub poruszaj się na macie w domu. Wspaniale jest to robić na polu, ale jeśli nie ma się innej możliwości to w domu też będzie ok.

Jestem ciekawa, czy wykorzystasz tą wiedzę, do zmian w swoim życiu. Liczę na to, że tak, że uda ci się wstać z kanapy i nie zardzewieć. Pamiętaj, że im szybciej tym lepiej. I uwierz, że każdy wiek jest na to dobry. Dostosuj aktywność do siebie i działaj.

Jeden Komentarz

  • Olga

    Zgadzam się w 100% najważniejsza jednak w tym jest systematyczność i dyscyplina , ponieważ tylko konsekwentna praca przynosi efekty 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *